zondag 12 februari 2012

Terug in de tijd......


Allereerst wil ik jullie deze foto even laten zien: het resultaat van m'n verjaardag vorige maand, 12 nieuwe, verschillende koffiemugjes van dit prachtige servies. Ze drinken zo lekker, de koffie smaakt gewoon beter en het staat reuze gezellig op de keukentafel....

Dan is er dit:
Misschien hebben jullie em zien staan op het prikbord, maar mijn Bernina heb ik te koop gezet en is inmiddels ook al verkocht. Waarom? Omdat het quilten op de machine gewoon niks voor mij is, ik ben een handquilter. Aangezien deze machine te duur is om op zolder te zetten, heb ik em verkocht. Maar natuurlijk kan je niet zonder naaimachine!!!
Dus wat heb ik er nu voor in de plaats......tadaaaaaa:


Isn't she lovely?

Al een tijdje zat ik met jaloerse blikken naar collegabloggers te kijken die zo lyrisch over dit machientje zijn. Prachtig om te zien, superlicht en heerlijk om kleine quiltnaadjes mee te stikken!
Toen op het prikbord een advertentie stond van zulke machientjes bij Andre in Winschoten(Gr), een klein uurtje rijden hier vandaan, ben ik de stoute schoenen aan gaan trekken en erheen gereden. Verkocht(gekocht) natuurlijk! Ik had de primeur in het nieuwe quiltwinkeltje wat zijn vrouw met haar vriendin gaat runnen, binnenkort openen ze de deuren. Prachtige stofjes, hier zou ik wel kunnen slagen. Volgende week staan ze op de hobbybeurs in Zwolle, dit is hun naam: http://www.thequilthouse.nl/
Ik zal ze daar zeker even op gaan zoeken....

Enfin, inmiddels ben ik erachter gekomen dat de kleine huisjes niks voor mij zijn om te maken, steeds hetzelfde vind ik niet leuk. Al een hele tijd zat deze quilt me in mijn hoofd, ik ben er al eens eerder aan begonnen, maar toen was ik de kleuren die ik gebruikt had na een tijdje weer zat. Zoals de originele, zo blijft ik hem maar mooi vinden, dus zo wil ik hem gaan maken. Nieuwsgierig geworden?




Mijn Dear Jane in wording is een feit. Blokje A1 heb ik eerst gemaakt op de hand en het beviel goed. Nu ga ik verder op de "trip around the world-manier", zo zie je de quilt zo leuk groeien. Handwerk in combinatie met machinewerk, afhankelijk van hoe m'n handen meewerken.
Heerlijk om weer zo bezig te zijn, jammer dat er geen Dear Jane bee is hier(zover ik weet tenminste), dit zou me wel enorm stimuleren denk ik...




Nog even een sfeerimpressie...



Ze is van 1957, tsjongejonge, 55 jaar, net zo oud als m'n zus en ik moet zeggen, mijn zus ziet er ouder uit! haha
Het originele boekje zit erbij, wat spoeltjes, het originele doosje met verschillende voetjes, zelfs het olieflesje is nog origineel, prachtig!
Inmiddels heb ik me ook al aangemeld bij Bep's Singerfeestje op 3 juni, lijkt me geweldig, al die machientjes/liefhebbers bij elkaar! En Jeannet haar quiltshow wil ik natuurlijk ook voor geen goud missen!!!!

En dan nu maar verder met het 3e gele blokje, F7 Star Struck, fijne zondag verder...

12 opmerkingen:

  1. Welkom bij de club Annelies! Ik zet je meteen op de FW lijst van FW lovers, dacht toch even dat het al voorjaar was in het Friese land op je laatste foto.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zo, Annelies!! En wat een prachtige vorderingen al met je baby-sjaan!! En dat super-machientje; geweldig!
    Ik heb ook twee van die dametjes en dat is echt genieten, hoor!
    En dat quiltwinkeltje ga ik meteen even opzoeken op internet...... Ik kom nog wel eens in Winschoten.....
    Groetjes en vooral genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello Anne, what a beautiful tea set! Like you I also hand quilt, I just love your Singer sewing machine. I am hoping to get one for my birthday later this year. Your Dear Jane blocks are so nice, lovely fabrics, good luck!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook wel belangstelling voor een Dear Jane Bee.
    Je kunt me mailen, ik woon in het "Hoge Noorden" van Nederland.Groetjes,
    jabvw@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi!! die heb ik ook gehad, de Singer, lekker machientje. Nou we gaan hem in het echt zien neem ik aan, tot maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou wat is ie lief! heb er ook 1 op mijn verlanglijstje staan! wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk machientje...maar nog leuker om weer een blogje van je te lezen En aan de Dear Jane, mooi hoor...ben er de laatste paar maanden ook weer druk mee.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je kopjes zijn super! Voor zover je al verliefd kan worden op een servies denk ik dat dat bij mij gebeurd is. Al die patroontjes he? In de gauwigheid zie ik er 3 bij jou die ik ook heb verder zijn ze weer allemaal anders (ik heb er dan ook 12 in totaal). En gefeliciteerd met je featherweight! Volgens mij kan je daar nooit spijt van krijgen, zo beresterk en het naait altijd goed vind ik.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Anne
    Via Ria's blog zie ik dat je weer blogt en ook nog bent verhuisd naar een prachtig boerderijtje! Wat een verandering en wat een prachtig plekje, Ik ga je weer volgen! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. welkom in de club van singer-bezitters!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je ook zo'n lief machientje hebt. Ik heb er ook een. Een hele tijd ben ik uit blogland weggeweest. Ik hoop dat alles goed is met je?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. efeliciteerd Anne, geniet maar van haar ! groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen